طارق-آرین

وزارت داخله: 523 فرد ملکی پس از هفتۀ کاهش خشونت‌ها در حملات طالبان کشته شده‌اند

neshananews

23 May 2020

مسوولان وزارت امور داخله می‌گویند که پس از پایان هفتۀ‌ کاهش خشونت‌ها در کشور حمله‌های مسلحانۀ گروه طالبان جان 523 شهروند غیرنظامی کشور را گرفته است و 144 فرد ملکی در این حمله‌ها زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله امروز (شنبه، سوم جوزا) در یک نشست خبری در کابل با ارایۀ این آمار می‌گوید که این شهروندان در نتیجۀ حمله‌های انتحاری و انفجارهای ناشی از جاسازی ماین‌های کنارجاده‌یی و ماین‌های مقناطیسی متضرر شده‌اند. به سخن او، در جمع آنان، زنان، کودکان و بزرگ‌سالان نیز شامل‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله همچنان خاطرنشان می‌سازد که شورشیان طالب در جریان ۶ ماه گذشته بر ۱۱۰ تأسیس عامه در ۱۴ ولایت کشور حملۀ «تخریب‌کارانه» انجام داده‌اند. به گفتۀ او، در نتیجۀ این حمله‌ها، ۴۱ باب مکتب، ۶ باب شفاخانه، ۴۰ پایه پل و پل‌چک، ۱۵ پایۀ برق، ۵ پایۀ آنتن شبکه‌های مخابراتی و چندین باب مسجد تخریب شده است.

از سویی‌هم، شورای امنیت ملی کشور نیز امروز (شنبه، سوم جوزا) اعلام کرده است که تنها در جریان ماه رمضان، ۱۴۶ فرد ملکی از سوی گروه طالبان کشته شده و ۴۳۰ فرد ملکی دیگر زخمی شده‌اند.

این درحالی است که از سوم تا دهم حوت سال پار (1398) برای یک هفتۀ گروه طالبان خشونت‌های جنگی‌شان را به خواست ایالات متحدۀ امریکا در کشور کاهش دادند. کاهش خشونت‌ها پیش‌شرط ایالات متحدۀ امریکا و حکومت افغانستان برای امضای موافقت‌نامۀ صلح میان امریکا و گروه طالبان خوانده شده است.