طارق آرین

وزارت داخله: 70 فرمانده محلی طالبان در قندهار و هلمند کشته شده‌اند

neshananews

15 November 2020

وزارت امور داخله می‌گوید که در جریان درگیری‌های مسلحانۀ اخیر در ولایت‌های قندهار و هلمند دست‌کم 70 فرمانده و سرگروه محلی طالبان کشته شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله امروز (یک‌شنبه، 25 عقرب) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که این فرماندهان طالبان در 40 روز گذشته در جریان حمله‌های زمینی و هوایی ارتش در این دو ولایت کشته شده‌اند. آقای آرین می‌افزاید که دو والی نام‌نهاد برحال و پیشین، مسوولان قطعات سرخ، فرماندهان کلیدی و مسوولان استخباراتی طالبان در میان این کشته شده‌گان شامل‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله توضیح می‌دهد که تنها 30 فرمانده و سرگروپ این گروه در حمله‌های زمینی و هوایی ارتش در ولسوالی‌های خان‌نشین، مارجه، نهرالسراج، بغرا، ناوه و نادعلی ولایت هلمند کشته شده‌اند. به سخن او، 40 فرمانده و سرگروه دیگر این طالبان به شمول مولوی منیر، عضو دفتر سیاسی این گروه در قطر در حمله‌های ارتش در ولایت قندهار کشته شده‌اند.

آقای آرین با اشاره به حمله‌های تهاجمی اخیر طالبان در هلمند می‌گوید که بیش از یک هزار جنگ‌جوی این گروه به شمول 200 طالب پاکستانی به قصد تصرف هلمند در این حمله اشتراک کرده بودند، اما با تقبل تلفات سنگینی عقب نشینی کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله همچنان اضافه می‌کند که 152 طالب پاکستانی در جریان درگیری‌های اخیر در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار اشتراک کرده بودند و بیشتر آنان در حمله‌های دفاعی ارتش از پای درآمده‌اند.

گفتنی است که طالبان از نیمۀ ماه میزان به این‌سو حمله‌های تهاجمی را بر ولایت‌های هلمند و قندهار شدت بخشیدند. این حمله‌ها پس از آن شدت گرفت که هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه از دو ماه به این‌سو به هدف پایان جنگ در کشور وارد رأی‌زنی شده‌اند. رأی‌زنی‌هایی که تاکنون به نتیجه نرسیده است.