نیروهای امنیتی

وزارت دفاع: بیش از 50 جنگ‌جوی طالبان در قندهار، هلمند و ارزگان کشته شدند

neshananews

21 November 2020

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که بیش از پنجاه جنگ‌جوی گروه طالبان در ولایت‌های قندهار، هلمند و ارزگان کشته شده‌ و هفده جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع ملی امروز (شنبه، اول قوس) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که در پی یک حملۀ هوایی ارتش در ولسوالی ناوه ولایت هلمند هشت جنگ‌جوی طالبان به شمول مولوی بلال، سرگروه‌ محلی طالبان در این ولایت کشته شده‌اند. در این حملۀ هوایی شش جنگ‌جوی دیگر طالبان زخمی شده‌اند.

خبرنامۀ وزارت دفاع ملی می‌افزاید که در حمله‌های هوایی مشابه در ولسوالی‌های پنجوایی و ژیری ولایت قندهار 39 جنگ‌جوی دیگر طالبان کشته شده‌اند. این جنگ‌جویان گروه طالبان پس از راه‌اندازی حمله‌های تهاجمی بر پاسگاه‌های امنیتی هدف حمله‌های هوایی ارتش قرار گرفته‌اند. در این جریان پنج جنگ‌جوی دیگر طالبان نیز زخم برداشته‌اند.

از سوی دیگر، ولسوالی گیزاب ولایت ارزگان نیز دیروز گواه حمله‌های تهاجمی جنگ‌جویان طالبان بر مواضع ارتش بوده است. در خبرنامۀ وزارت دفاع ملی آمده است که جنگ‌جویان طالبان عصر دیروز بر مواضع ارتش در روستای الوند، از مربوطات ولسوالی گیزاب ولایت هلمند حمله کردند، اما پس از مقاومت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان دو طرف پنج جنگ‌جوی طالبان کشته شده و شش تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

خبرنامۀ وزارت دفاع ملی خاطرنشان می‌سازد که در این درگیری‌ها به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور آسیبی وارد نشده است.

درگیری‌های مسلحانه میان جنگ‌جویان گروه طالبان و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولایت‌های هلمند، قندهار و ارزگان در حالی ادامه دارد که منابع آگاه از جریان گفت‌وگوهای قطر می‌گویند که هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه به پیشرفت‌هایی نایل شده‌اند. مذاکرات مقدماتی صلح افغانستان بین هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان حدود دو ماه و ده روز پیش در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد. امیدواری‌ها بر این است که این مذاکرات به پایان جنگ در کشور بینجامد. هیأت‌های مذاکراتی دو طرف اما تاکنون موفق نشده‌اند کارشیوۀ این مذاکرات را نهایی بسازند.