وزارت دفاع ملی

وزارت دفاع: در حملۀ هوایی ارتش در هرات هیچ آسیبی به افراد ملکی نرسیده است

neshananews

23 July 2020

پس از ادعاهای مبنی بر این‌ که در حملۀ هوایی نیروهای ارتش در هرات به افراد ملکی تلفات وارد شده است، اکنون وزارت دفاع ملی کشور اعلام کرده که در این حملۀ هوایی هیچ آسیبی به افراد ملکی نرسیده است.

وزارت دفاع ملی کشور امروز (پنج‌شنبه، دوم اسد) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که بر اساس تصاویر کشفی و ویدیوهای ثبت شده از جریان عملیات نیروهای ارتش در منطقۀ «خم زیارت» در ولسوالی گذرۀ هرات، هیچ آسیبی به افراد ملکی وارد نشده است. خبرنامۀ وزارت دفاع ملی می‌افزاید که بررسی‌های این وزارت در پیوند به این رویداد همچنان ادامه دارد و «معلومات ابتدایی وزارت دفاع نشان می‌دهد که در این رویداد به افراد ملکی هیچ آسیبی نرسیده است.»

بر اساس تصاویر نشر شده از سوی وزارت دفاع ملی، نیروهای هوایی ارتش دیروز (چهارشنبه، اول اسد) یک تجمع جنگ‌جویان گروه طالبان را در منطقۀ غیر رهایشی آماج حمله قرار داده است.

از این پیش، عبدالعلی فقیریار، ولسوال ادرسکن هرات نیز به خبرگزاری نشانه گفته است که تاکنون جسد هشت قربانی این رویداد به مرکز این ولسوالی انتقال یافته است و پانزده زخمی نیز به شفاخانۀ ادرسکن زیر مداوا قرار دارند. آقای فقیریار تأکید کرده است که بر اساس اطلاعات آنان، حدود ۴۵ طالب مسلح در این رویداد کشته شده‌اند.

گروه طالبان اما ادعا دارند که در این حمله به افراد ملکی تلفات وارد شده است. بامداد امروز، زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا نیز گفته است که با افزایش قربانیان ملکی، رسیدن به صلح دشوار خواهد بود.