2021-06-28 at 10.42.34

وزارت دفاع: 261 جنگ‌جوی طالبان در دوازده ولایت کشته شدند

neshananews

06 July 2021

مسوولان وزارت دفاع ملی از وارد کردن تلفات گسترده‌یی بر جنگ‌جویان گروه طالبان خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان، در یک شبانه‌روز گذشته 261 جنگ‌جوی این گروه در دوازده ولایت کشور در درگیری با نیروهای ارتش کشته شده‌اند.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز (سه‌شنبه، پانزدهم سرطان) در برگۀ تویترش می‌نویسد که این جنگ‌جویان گروه طالبان در ولایت‌های لغمان، ننگرهار، پکتیکا، قندهار، زابل، بادغیس، بلخ، جوزجان، هلمند، بدخشان، کندز و کاپیسا کشته شده‌اند.

آقای امان می‌افزاید که همچنان 206 جنگ‌جوی دیگر این گروه در جریان این درگیری‌های مسلحانه زخمی شده‌اند. معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی خاطرنشان می‌سازد که عملیات‌های ارتش برای تصفیۀ ولسوالی‌های مختلف کشور از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های وزارت دفاع ملی همه روزه ده‌ها جنگ‌جوی گروه طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور کشته و زخمی می‌شوند. گروه طالبان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، میزان حمله‌های تهاجمی برای تصرف ولسوالی‌ها را افزایش داده‌ است.

افزایش این خشونت‌ها به افزایش شمار تلفات ملکی و بی‌جاشده‌گان داخلی افزوده است. نمایندۀ ویژۀ دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان به تازه‌گی از طالبان خواسته که گفت‌وگوهای صلح را در اولویت قرار دهند و خشونت‌ها را کاهش دهند. گروه طالبان تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده‌ است.