وزارت دفاع ملی

وزارت دفاع: 81 جنگ‌جوی طالبان در قندهار کشته شدند

neshananews

02 November 2020

وزارت دفاع ملی می‌گوید که در 24 ساعت گذشته دست‌کم 81 جنگ‌جوی گروه طالبان در جریان عملیات‌های دفاعی ارتش در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار کشته شده‌اند.

این وزارت امروز (دوشنبه، دوازدهم عقرب) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این جنگ‌جویان طالبان روز گذشته در روستاهای «تابین، چارغلبه، ده‌سبزی و دوراهی شاه آغا» از مربوطات ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار کشته شده‌اند. خبرنامه می‌افزاید که این جنگ‌جویان پس از آغاز حمله‌های تهاجمی علیه نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در جریان عملیات‌های دفاعی نیروهای زمینی و هوایی ارتش کشته شده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، دست‌کم 37 جنگ‌جوی دیگر گروه طالبان در این حمله‌ها زخمی شده‌اند. وزارت دفاع ملی در این خبرنامه خاطرنشان می‌سازد که دوازده مخفیگاه طالبان، بیش از 30 موترسایکل و مقداری از جنگ‌افزارهای این گروه نیز در جریان حمله‌های ارتش تخریب شده است.

گفتنی است از یک هفته به این‌سو درگیری میان نیروهای امنیتی کشور و گروه طالبان در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار جریان دارد. مسوولان امنیتی می‌گویند که در این جریان تلفات سنگینی بر گروه طالبان وارد کرده‌اند. روز گذشته نیز فرماندهی پولیس ولایت قندهار از کشته شدن بیش از یک‌صد جنگ‌جوی طالبان در ولسوالی ارغنداب این ولایت خبر داده است.