EZlP_OqXsAIG97M

وزارت صحت خواستار همکاری بانک جهانی در خرید دستگاه تولید آکسیجن شده است

neshananews

17 June 2021

مسوولان وزارت صحت عامه خواستار همکاری بانک جهانی در بخش خرید دستگاه‌های تولید آکسیجن در کشور شده‌اند.

وزارت صحت عامه با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که آقای مجروح پس از چاشت دیروز (چهارشنبه، 27 جوزا) در یک دیدار آنلاین با مسوولان ارشد بانک جهانی این موضوع را مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامۀ وزارت صحت عامه، آقای مجروح در این نشست توضیح داده، با آن که دستگاه‌های تولید آکسیجن در شماری از شفاخانه‌های ویژۀ بیماران کرونا در مرکز و ولایت‌ها نصب و فعال شده‌اند، اما کمبود آکسیجن هنوزهم مشکل جدی افغانستان در امر مبارزه با موج سوم ویروس کرونا است.

به گفتۀ آقای مجروح، بیماران کرونایی در بیشتر شفاخانه‌ها با کمبود آکسیجن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به بیان او، بانک جهانی باید هزینۀ خرید دستگاه‌های جدید تولید آکسیجن را برای این شفاخانه‌ها کمک کند.

این در حالی است که در گیرودار شیوع سومین موج ویروس کرونا در کشور، کمبود آکسیجن به یک مشکل جدی بدل شده است. برخی از منابع مردمی می‌گویند که هزینۀ پُرکردن بالون‌های آکسیجن که پیش از شیوع موج سوم تنها 300 افغانی بود، اکنون به 20 تا 25 هزار افغانی افزایش یافته است.

همزمان با جدی شدن مشکل کمبود آکسیجن، سازمان عفو بین‌الملل از دولت افغانستان خواسته که این مشکل را به گونۀ فوری برطرف کند.