کرونا

وزارت صحت: در 24 ساعت گذشته 580 واقعۀ مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده است

neshananews

28 May 2020

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۰ واقعۀ جدید و مثبت ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است. با ثبت این موارد تازه و مثبت، شمار مبتلایان ویروس کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۳۶ نفر رسیده است.

وحید مجروح، معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز (پنج‌شنبه، هشتم جوزا) در یک نشست خبری می‌گوید که کابل، هرات، قندهار، بلخ و ننگرهار بیش‌ترین افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. در ۲۴ ساعت گذشته کابل نسبت به ولایت‌های دیگر بلندترین آمار واقعات مثبت ویروس کرونا را ثبت داشته است. به سخن آقای مجروح، در یک شبانه‌روز گذشته حدود ۳۲۲ بیمار ویروس کرونا تنها در کابل شناسایی شده‌اند.

بر اساس معلومات وزارت صحت عامه، در 24 ساعت گذشته ۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان باخته و ۶۵ تن دیگر بهبود یافته‌اند. به این ترتیب شمار جان باخته‌گان ویروس کرونا در کشور به ۲۳۵ تن و شمار بهبود یافته‌گان به یک‌هزار و ۲۰۹ نفر رسیده است.

این درحالی است که شمار رویدادهای مربوط به ولایت قندهار شامل این ارقام نیست. آزمایشگاه ویژۀ ویروس کرونا در قندهار به دلیل کمبود وسایل طبی متوقف است. مسوولان وزارت صحت عامۀ کشور می‌گویند که به زودی هیأتی را برای بررسی این آزمایشگاه به قندهار خواهند فرستاد.