عثمانی

وزارت صحت: شیوع ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است

neshananews

02 November 2020

احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که انتشار ویروس کرونا در هفته‌های پسین در کشور سیر صعودی را طی می‌کند.

آقای عثمانی امروز (دوشنبه، دوازدهم عقرب) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که هر چند سیر انتشار ویروس کرونا در کشور نسبت به وضعیت کشورهای همسایه قناعت‌بخش است، اما نسبت به هفته‌های گذشته سیر صعودی را می‌پیماید. آقای عثمانی از شهروندان می‌خواهد که به منظور پیش‌گیری از انتشار سریع دوبارۀ این ویروس در کشور تدابیر بهداشتی را رعایت کنند.

سرپرست وزارت صحت عامه همچنان از آماده‌گی این وزارت برای مقابله با احتمال شیوع موج دوم ویروس کرونا در کشور خبر می‌دهد. آقای عثمانی خاطرنشان می‌سازد که تدابیر جدی در شفاخانه‌ها برای مهار شیوع احتمالی این ویروس روی دست گرفته شده است.

گفتنی است که بر اساس آمار روزانۀ وزارت صحت عامه از ثبت نخستین مورد ویروس کرونا در پنج حوت سال پار در کشور تاکنون 41 هزار و 633 تن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان یک‌هزار و 541 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

اما احتمال می‌رود که میزان شیوع این ویروس بیشتر از این باشد. یک سروی تصادفی که سه ماه پیش از سوی دانشگاه «جان هابگینز» امریکا در کشور صورت گرفت، نشان می‌دهد که بیش از ده میلیون شهروند کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.