فلیب و عثمانی

وزارت صحت عامه خواهان ادامۀ همکاری داکتران بدون مرز در شفاخانه ۱۰۰بستر برچی شد

neshananews

21 June 2020

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که احمدجواد عثمانی، سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه در دیداری با داکتر فلیپ، نمایندۀ داکتران بدون مرز در افغانستان، خواهان ادامۀ همکاری‌های این سازمان در شفاخانه ۱۰۰بستر دشت برچی در کابل شده است.

در خبرنامۀ وزارت صحت عامه که امروز (شنبه، اول سرطان) نشر شد، آمده است که در این دیدار سرپرست وزارت صحت عامه از کارکردها و همکاری‌های داکتران بدون مرز در افغانستان قدردانی کرده است. آقای عثمانی از این سازمان خواسته است که همکاری‌های‌شان را در کابل ادامه دهند.

با این حال، نمایندۀ داکتران بدون مرز در افغانستان هدف از توقف عرضۀ خدمات صحی در شفاخانۀ صد بستر دشت برچی را «مصونیت جان کارمندان این نهاد» عنوان کرده و گفته است که ما مصمم هستیم تا این شفاخانه را در اکمال دوا و تجهیزات مورد نیاز، حمایت کنیم. بر اساس خبرنامۀ وزارت صحت عامه، داکتر فلیپ در این دیدار به سرپرست وزارت صحت عامۀ کشور گفته است که قرار است داکتران بدون مرز تا یک هفتۀ دیگر فعالیت‌شان را در شفاخانۀ ویژۀ بیماران کرونا «شهید عبدالواحد رازی» در ولایت هرات آغاز کنند.

داکتران بدون مرز از شش سال به این‌سو در شفاخانۀ 100بستر دشت برچی در کابل فعالیت داشتند و این شفاخانه را حمایت می‌کردند. داکتران این شفاخانه اما پس از حملۀ مهاجمان مسلح در بیست‌وسوم ثور امسال بالای این شفاخانه، فعالیت‌شان را توقف دادند.