والی کابل

وزارت صحت: میزان سرایت ویروس کرونا در کشور کاهش یافته است

neshananews

09 July 2020

 مسوولان وزارت صحت عامۀ کشور می گویند که میزان سرایت ویروس کرونا در سطح کشور، در مقایسه با یک‌ونیم ماه گذشته به مراتب کاهش یافته است.

احمد جواد عثمانی، سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه امروز (پنج‌شنبه، نوزدهم سرطان) در یک نشست خبری مشترک با والی کابل و معین وزارت ارشاد، حج و اوقاف، در کابل گفته است که سرایت ویروس کرونا در مقایسه با ۴۵ روز گذشته در کشور از ۶۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافته است. او تأکید کرده است که تلاش‌ها جریان دارد تا میزان سرایت این ویروس به ۵ درصد کاهش یابد.

آقای عثمانی می‌افزاید که مشکل کم‌بود آکسیجن در شفاخانه‌های کشور رفع شده است و اکنون مقدار کافی آکسیجن در شفاخانه‌های «کووید ۱۹» در مرکز و ولایت‌های کشور وجود دارد. او مردم را به استفاده از ماسک‌هایی که در خانه تهیه می‌شوند، تشویق می‌کند. به گفتۀ او، استفاده از ماسک حتمی و ضروری است.

در همین حال، محمد یعقوب حیدری، والی کابل ضمن درخواست رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم به هدف جلوگیری از شیوع بیش‌تر ویروس کرونا، تأکید می‌ورزد که پانزده دستۀ نظارتی در شهر کابل سرگرم نظارت از رعایت نکات بهداشتی در محلات کار و رستورانت‌ها می‌باشند و در صورت تخطی با متخلفان برخورد خواهد شد.

آقای حیدری همچنان از تکمیل شدن روند تدارکات ادویه مورد نیاز شفاخانه‌های «کووید ۱۹» اطمینان می‌دهد و می‌گوید که ادویه مورد نیاز این شفاخانه‌ها هفتۀ آینده فراهم خواهد تا بیماران و پایوازان آنان دیگر مجبور به خرید ادویه از دواخانه‌ها نباشند.