1113541-944773657

وزیر داخله پاکستان: گروه طالبان باید مانع فعالیت تحریک طالبان پاکستانی در مناطق زیر حاکمیت‌شان شوند

neshananews

27 June 2021

شیخ رشیداحمد، وزیر داخلۀ پاکستان از گروه طالبان در افغانستان می‌خواهد که مانع فعالیت تحریک طالبان پاکستانی در مناطق زیر حاکمیت‌ این گروه شوند.

روزنامۀ «دان» پاکستان در گزارشی می‌نویسد که این مقام ارشد نظامی پاکستان دیروز (شنبه، پنجم سرطان) در نشستی در اسلام‌آباد این موضوع را مطرح کرده است.

به نقل از این گزارش، آقای رشیداحمد تحریک طالبان پاکستان را دشمن پاکستان توصیف کرده است. وزیر داخلۀ پاکستان می‌افزاید که طالبان در افغانستان حمله‌ها را برای تصرف مناطق بیش‌تری افزایش داده‌اند و از همین‌رو طالبان پاکستانی نیز در صفوف آنان افزایش یافته است.

رشیداحمد از طالبان افغانستان می‌خواهد که به طالبان پاکستانی اجازه ندهند که در مناطق زیر حاکمیت آنان در افغانستان فعالیت کنند.

به بیان او، طالبان همچنان باید مانع اقدام‌های احتمالی تحریک طالبان پاکستان علیه اسلام‌آباد در مناطق زیر تصرف‌شان در افغانستان شوند.

این مقام نظامی پاکستان در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که طالبان اخیراً حمله‌های خود را در بیشتر ولایت‌های کشور افزایش داده‌اند. همزمان با افزایش حمله‌های طالبان بسیج مردمی علیه این گروه در سطح کشور شکل گرفته است.