وزیر دفاع امریکا

وزیر دفاع امریکا: ارتش افغانستان پیش از بازپس‌گیری ولسوالی‌ها باید جلو پیش‌روی طالبان را بگیرد

neshananews

25 July 2021

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که ارتش افغانستان باید پیش از اقدام به بازپس‌گیری مناطق از دست‌رفته، جلو پیش‌روی‌های طالبان را بگیرد.

خبرگزاری رویترز امروز (یک‌شنبه، سوم اسد) در گزارشی می‌نویسد که آقای آستین این موضوع را دیروز در ایالت آلاسکای امریکا با خبرنگاران مطرح کرده است.

آقای آستین می‌افزاید که نیروهای ارتش افغانستان مرکزهای پُرجمعیت را در تصرف خود دارند و تاکنون طالبان قادر نشده‌اند که مرکز شهرها را تصرف کنند. او تأکید می‌ورزد که در پی افزایش حمله‌های تهاجمی طالبان برای تصرف ساحات بیش‌تر، مقابلۀ ارتش افغانستان در برابر این گروه برای توقف پیش‌روی این گروه ضروری است.

وزیر دفاع امریکا علاوه می‌کند که ارتش افغانستان باید تثبیت کند که جلو پیش‌روی‌های طالبان را خواهد گرفت و از شهروندان افغانستان در برابر طالبان دفاع خواهد کرد.

دو روز پیش جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا نیز در گفت‌وگو با رییس‌جمهور غنی گفته است که ارتش افغانستان توانایی دفاع از شهروندان این کشور را دارد.

این در حالی است که در سه ماه گذشته درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای ارتش و گروه طالبان در سرتاسر افغانستان به شدت افزایش یافته است. در این مدت طالبان برخی از ولسوالی‌ها و روستاها را به تصرف خود درآورده‌اند، اما نیروهای ارتش ملی در حدود یک ماه گذشته قادر شده شماری از ولسوالی‌های از دست‌رفته را دوباره زیر کنترل خود درآورند.