وزیر صحت

وزیر صحت عامه: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در روزهای عید از دیدوبازدید خودداری کنید

neshananews

20 May 2020

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامۀ کشور از شهروندان می‌خواهد که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در روزهای عید، از دیدوبازید با اقارب و دوستان، خودداری کنند.

وزیر صحت ‌عامه که به تازه‌گی یک دورۀ بیماری کرونا را پشت سر گذاشته است، امروز (چهارشنبه، ۳۱ ثور) از شفاخانۀ افغان-جاپان در کابل بازدید کرد. او فعالیت‌های کارمندان این شفاخانه را قناعت‌بخش خواند و از تلاش‌های همۀ کارمندان صحی که در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، قدردانی کرد.

آقای فیروز، هنگام بازدید از شفاخانۀ افغان-جاپان، از بی‌اعتنایی مردم در برابر ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد. او خطاب به شهروندان کشور می‌گوید، در صورتی که اصول قرنطینه را رعایت نکنند در هفته‌های آینده یک فاجعۀ انسانی در کشور رخ خواهد داد. آقای فیروز همچنان از مردم می‌خواهد که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در روزهای عید، از دید‌وبازید با اقارب و دوستان خودداری کنند و سه موضوع مهم که شامل (فاصله‌گیری اجتماعی، رعایت توصیه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک) می‌باشد را جداً رعایت کنند.

وزیر صحت عامه از افزایش نمونه‌های آزمایش ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های کشور خبر می‌دهد و می‌گوید که اکنون سطح آزمایش در یک شبانه‌روز به دو هزار نمونه افزایش یافته است. او در ادامۀ سخنانش از همۀ طرف‌های درگیر جنگ در کشور خواست که از مرکزهای بهداشتی استفادۀ سیاسی نکنند و حمله بر کارمندان و مرکزهای صحی را توقف دهند.

طبق اعلام وزارت صحت‌ عامه، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۲ واقعۀ مثبت ویروس کرونا در سراسر کشور ثبت شده است. با این ارقام تازه، شمار موارد مثبت ویروس کرونا در کشور به ۸هزار و ۱۴۵ تن می‌رسد. از این میان ۹۳۰ بیمار دوباره صحت‌یاب شده و ۱۸۷ بیمار دیگر جان باخته‌اند.