سیلاب 9

وقوع سیلاب در ۱۳ ولایت؛ عملیات جست‌وجو و نجات آسیب‌دیده‌گان همچنان ادامه دارد

neshananews

27 August 2020

وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث اعلام کرده است که وقوع سیلاب‌ها در دو روز گذشته در ۱۳ ولایت کشور، تلفات جانی و زیان‌های هنگفت مالی برجا گذاشته است. مسوولان این وزارت می‌گویند که عملیات جست‌وجو و نجات آسیب‌دیده‌گان به ویژه در ولایت‌های پروان، کاپیسا و کابل جریان دارد.

محمدقاسم حیدری، معین پالیسی و انسجام وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث امروز (پنج‌شنبه، ششم سنبله) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید: «صبح چهارشنبه در نخستین اقدام، تیم‌های جست‌وجو و نجات در هماهنگی با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور شکل گرفت و برای نجات جان مردم، انتقال جسدها و زخمیان با همکاری مردم در پروان به فعالیت آغاز کردند و این عملیات در ولایت پروان هنوز هم ادامه دارد.» آقای حیدری می‌افزاید که روند رسیده‌گی به آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌ها نیز بامداد امروز در ولایت پروان آغاز شده است.

این در حالی است که از شام روز سه‌شنبه (چهارم سنبله) بارش باران و جاری شدن سیلاب‌ها در ولایت‌های پروان، کاپیسا، کابل، پنجشیر، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان، ننگرهار، لغمان، خوست و غزنی آغاز شده است.

بر اساس آمار وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث، این سیلاب‌ها تاکنون ۱۵۱ کشته و نزدیک به  ۲۰۰ زخمی برجای گذاشته و سبب تخریب حدود دو هزار خانه، ۱۵۵ جریب زمین زراعتی، 4 هزار و۵۰۰ درخت، ۲۳۰ متر دیوار استنادی و ۱۵ دکان شده است. از اثر سیلاب‌ها ۶۰۰ مواشی نیز تلف شده‌اند.