Jam_Qasr_Zarafshan

ولسوالی تولک غور در محاصرۀ طالبان قرار دارد

neshananews

12 June 2021

مسوولان محلی در غور از محاصرۀ ولسوالی تولک این ولایت توسط جنگ‌جویان گروه طالبان خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان، در صورتی که نیروهای بیشتری به این ولسوالی اعزام نشوند، تولک به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

سلیمان یوسفی، ولسوال تولک به خبرگزاری نشانه می‌گوید که طالبان شب گذشته (جمعه، 21 جوزا) بر مرکز این ولسوالی حمله کردند. آقای یوسفی می‌افزاید که در نتیجۀ این حمله نوزده نیروی امنیتی و خیزش مردمی کشته شده و دوازده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

آقای یوسفی توضیح می‌دهد که ولسوالی تولک از چندین هفته به این‌سو در محاصرۀ طالبان قرار دارد و جنگ به صورت شبانه‌روزی در بازار و برج‌های امنیتی فرماندهی پولیس این ولسوالی جریان دارد.

مسوولان محلی در ولسوالی تولک علاوه می‌کنند که در جریان درگیری شب گذشته به جنگ‌جویان طالبان نیز تلفات سنگینی وارد شده است. آنان اما دربارۀ شمار تلفات وارد شده به طالبان جزییات نمی‌دهند.

مسوولان محلی خواستار اعزام نیروهای امنیتی بیشتری به این ولسوالی هستند. به گفتۀ آنان، در صورتی که نیروهای تازه‌نفس به این ولسوالی اعزام نشود، احتمال سقوط این ولسوالی به دست طالبان وجود دارد.

جنگ در حالی از چندین هفته به این‌سو در ولسوالی تولک ولایت غور جریان دارد که هفتۀ گذشته ولسوالی شهرک این ولایت به دست طالبان سقوط کرد. در حال حاضر جنگ به شمول شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور در پنج ولسوالی دیگر این ولایت میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان جریان دارد.