قادس

ولسوال قادس: 11 جنگ‌جوی طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی کشته شدند

neshananews

13 September 2020

مسوولان محلی در ولسوالی قادس ولایت بادغیس می‌گویند که در تازه‌ترین نبردها میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در این ولسوالی یازده جنگ‌جوی طالبان کشته شده و پانزده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

محمد حیدر شریفی، ولسوال قادس می‌گوید که این درگیری نیمه‌های شب گذشته (شنبه، 22 سنبله) در منطقۀ «قرقچی» آغاز شد و برای چند ساعتی ادامه یافت. آقای شریفی می‌افزاید که در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان در این منطقه، یازده جنگ‌جوی طالبان کشته شده و دست‌کم پانزده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

آقای شریفی خاطرنشان می‌سازد که در این درگیری یک سرباز پولیس نیز جان باخته و چهار تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند. ولسوال قادس تأکید می‌ورزد که در واکنش به این حملۀ طالبان، نیروهای هوایی ارتش نیز مواضع این گروه را آماج حملۀ هوایی قرار داده‌اند.

طالبان تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

ولسوالی قادس به ویژه روستاهای مرکزی این ولسوالی از چندین ماه به این‌سو زیر حمله‌های پیهم جنگ‌جویان طالبان قرار دارد. مسوولان محلی در این ولسوالی تأکید می‌کنند که بدون راه‌اندازی یک عملیات نظامی به منظور پاک‌سازی منطقه، احتمال سقوط ولسوالی قادس روز‌به‌روز بیشتر می‌شود.