ویروس کرونا

ویروس کرونا؛ در 24 ساعت گذشته 15 نفر جان باخته و 211 مورد مثبت ثبت شده است

neshananews

21 December 2020

وزارت صحت عامه، اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته 15 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان باخته و 211 مورد مثبت این ویروس در 17 ولایت کشور ثبت شده است.

وزارت صحت عامه امروز (دوشنبه، اول جدی) اعلام کرده که سه – سه نفر در هرات و فراه، دو – دو نفر در قندهار و بلخ و یک – یک نفر در کابل، میدان‌وردک، کنر، پکتیکا، و فاریاب در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

همچنان در یک شبانه‌روز گذشته دوهزار و 214 نمونۀ مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های طبی کشور بررسی شده‌اند. در این میان، 211 مورد مثبت ویروس کرونا در 17 ولایت کشور شناسایی شده است.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه، 78 مورد در هرات، 39 مورد در کابل، نوزده مورد در ننگرهار، پانزده مورد در لغمان،  ده مورد در غزنی، هفت – هفت مورد در قندهار، و فاریاب، شش مورد خوست، پنج – پنج مورد در کنر، پکتیا و بلخ، چهار مورد در ارزگان، سه – سه مورد در بدخشان و پکتیکا، دو – دو مورد در زابل و نیمروز و یک مورد در سرپل ثبت شده است.

به این ترتیب، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به 50 هزار و 888 تن افزایش یافته است. از این میان 39 هزار و 701 تن دوباره صحت‌یاب شده‌ و دوهزار 89 تن دیگر در نتیجۀ ابتلا به این ویروس، جان باخته‌اند.