ویروس کرونا

ویروس کرونا؛ در 24 ساعت گذشته 20 نفر جان باخته و 141 مورد مثبت ثبت شده است

neshananews

20 December 2020

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته 20 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان باخته و 141 مورد مثبت این ویروس در 17 ولایت کشور ثبت شده است.

وزارت صحت عامه امروز (یکشنبه، 30 قوس) اعلام کرده که پنج نفر در بلخ، سه – سه نفر در ننگرهار و قندوز، دو – دو نفر در بامیان و غزنی و یک – یک نفر در ولایت های کابل، بادغیس و بدخشان در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

همچنان در یک شبانه‌روز گذشته یک‌هزار و 431 نمونۀ مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های طبی کشور بررسی شده‌اند. در این میان، 141 مورد مثبت ویروس کرونا در 17 ولایت کشور شناسایی شده است.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه، 26 مورد در تخار، چهارده – چهارده مورد در کابل و بلخ، یازده مورد در پکتیا، ده – ده مورد در ننگرهار، غزنی و خوست، هفت – هفت مورد در قندهار، پکتیکا، جوزجان و سرپل، پنج مورد در پروان، چهار – چهار مورد در بامیان و بدخشان،  سه مورد در زابل،  و یک – یک مورد در لغمان و کنر ثبت شده است.

به این ترتیب، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به 50 هزار و 677 تن افزایش یافته است. از این میان 39 هزار و 158 تن دوباره صحت‌یاب شده‌ و دوهزار 74 تن دیگر در نتیجۀ ابتلا به این ویروس، جان باخته‌اند.