کرونا

ویروس کرونا؛ در 24 ساعت گذشته 6 بیمار جان باخته و 183 مورد جدید ثبت شده است

neshananews

01 May 2021

وزارت صحت عامه اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته شش بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان باخته و 183 مورد مثبت این ویروس در 14 ولایت کشور ثبت شده است.

وزارت صحت عامه امروز (شنبه، یازدهم ثور) اعلام کرده که چهار بیمار در کابل و یک – یک بیمار دیگری در ولایت‌های نیمروز و لغمان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

همچنان در یک شبانه‌روز گذشته یک‌هزار و 162 نمونۀ مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های طبی کشور بررسی شده‌اند. در این میان، 183 مورد مثبت ویروس کرونا در 14 ولایت کشور شناسایی شده است.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه 63 مورد در کابل، 28 مورد در هلمند، 22 مورد در قندهار، چهارده مورد در لغمان، سیزده مورد در ننگرهار، یازده – یازده مورد در بلخ و کنر، پنج مورد در میدان‌وردک، چهار مورد در تخار، سه – سه مورد در بامیان و دایکندی و یک – یک مورد مثبت دیگری در ولایت‌های زابل و فاریاب ثبت شده است.

به این ترتیب، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به 60 هزار و 122 تن افزایش یافته است. از این میان 52 هزار و 272 تن دوباره صحت‌یاب شده‌ و دو هزار و 637 تن دیگری در نتیجۀ ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.