محمد صادق خان

پاکستان از آزادی زندانیانش از زندان‌های افغانستان استقبال می‌کند

neshananews

24 November 2020

نمایندۀ ویژۀ پاکستان در امور افغانستان می‌گوید که فرمان محمداشرف غنی، رییس جمهور این کشور مبنی بر آزادی زندانیان پاکستانی می‌تواند روابط بشردوستانه میان کابل و اسلام‌آباد را تقویت کند.

محمدصادق خان، نمایندۀ ویژۀ نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان بامداد امروز (سه‌شنبه، چهارم قوس) در یک پیام توییتری از آزادی شماری از زندانیان پاکستانی از زندان‌های دولت افغانستان استقبال می‌کند.

از این پیش، رییس‌جمهور غنی عصر دیروز از آن ‌چه تحکیم روابط میان کابل و اسلام‌آباد عنوان می‌شود، فرمان رهایی شماری از زندانیان پاکستانی از زندان‌های دولت را صادر کرده است. با این حال، آقای صادق خان می‌افزاید که صدور فرمان رهایی این زندانیان در تقویت روابط بشردوستانه میان دو کشور موثر واقع خواهد شد.

فرمان رهایی شماری از شهروندان پاکستانی از زندان‌های دولت افغانستان پس از آن صادر می‌شود که اواخر هفتۀ گذشته عمران خان، نخست وزیر پاکستان به کابل آمد و با رییس‌جمهور غنی گفت‌وگوهای مفصلی انجام داد. در جریان این سفر، کابل و اسلام‌آباد سندی را امضا کردند که بر اساس آن قرار است روابط میان دو کشور به گونۀ چند بعدی تقویت شود.

شماری از چهره‌های سیاسی اما با رهایی زندانیان پاکستانی به بهانۀ آن چه تقویت روابط میان دو کشور خوانده می‌شود، مخالفت دارند. رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور ادعا دارد که رییس‌جمهور غنی شماری از زندانیان خطرناک پاکستانی ازجمله رهبر شاخۀ خراسان گروه داعش را به عنوان رشوت به سازمان استخباراتی پاکستان (ای.اس.آی) آزاد می‌کند. او تأکید می‌کند که آقای غنی به هدف ماندن در قدرت این اقدام را انجام داده است.