وزارت خارجه

پاکستان وزیر خارجۀ افغانستان را به اسلام‌آباد دعوت کرد

neshananews

30 May 2021

وزارت خارجۀ کشور اعلام کرده که وزارت خارجۀ پاکستان از محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجۀ افغانستان دعوت کرده که به اسلام‌آباد سفر کند.

وزارت امور خارجه امروز (یک‌شنبه، نهم جوزا) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که منصور احمدخان، سفیر پاکستان در کابل در یک گفت‌وگوی تلیفونی با محمد حنیف اتمر، وزیر خارجۀ کشور این موضوع را مطرح کرده است.

خبرنامۀ وزارت امور خارجه می‌افزاید که آقای خان بر اساس درخواست وزارت خارجۀ پاکستان آقای اتمر را به اسلام‌آباد دعوت کرده است. بحث روی روابط دو جانبه میان افغانستان و پاکستان و روند جاری صلح افغانستان در این سفر به بحث گرفته خواهد شد.

وزارت خارجۀ افغانستان اما تاکنون مشخص نساخته که آقای اتمر چه زمانی به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد.

حدود یک ماه پیش نیز شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان اعلام کرده بود که محمد حنیف اتمر، وزیر خارجۀ افغانستان برای بحث روی چگونه‌گی برگزاری نشست استانبول به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد. این سفر اما تاکنون صورت نگرفته است.

این در حالی است که پس از اظهارات تُند رییس‌جمهور غنی و مشاور شورای امنیت ملی کشور، اسلام‌آباد از مواضع دولت افغانستان به شدت انتقاد کرده است. بر اساس اطلاعات منابع، اسلام‌آباد روابط رسمی خود را با حمد‌الله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان قطع کرده است.