WhatsApp Image 2020-04-01 at 1.41.11 PM

پروازهای ملکی از میدان هوایی هرات متوقف می‌شود

neshananews

01 April 2020

ادارۀ هوانوردی ملکی از وضع محدودیت‌های تازه بر گشت‌وگذار در ولایت هرات خبر داده و اعلام کرده است که پروازهای ملکی در این ولایت برای مدتی متوقف خواهد شد. این اداره دلیل وضع این محدودیت را گسترش ویروس کرونا در کشور خوانده است.

اداره هوانوردی ملکی کشور با نشر خبرنامۀ اعلام کرده است سر از فردا، پنج‌شنبه چهاردهم حمل پروازهای ملکی از هرات به ولایت‌های دیگر متوقف می‌شود. خبرنامه افزوده است که این فیصله با توجه به گسترش ویروس کرونا در کشور به ویژه در ولایت هرات، گرفته شده است.

در این خبرنامه آمده است: «مطابق ماده ۱۴ کنوانسیون شیکاگو در مورد عدم انتقال امراض ساری از طریق ترانسپورت هوایی، پروازهای ملکی مسافربری از هرات به کابل و سایر شهرهای کشور به صورت مؤقت متوقف می‌شود.» این اداره از شهروندان خواسته است که از سفر به ولایت‌های کابل و هرات خودداری کنند.

ادارۀ هوانوردی ملکی تنها بر پروازهای ملکی برای یک مدت نامشخص محدودیت وضع کرده است. مسوولان این اداره گفته‌اند که «پرواز‌های نظامی، نشست و برخاست طیاره‌ها به دلایل تخنیکی، پروازهای امدادرسانی، پروازهای باربری و پروازهای اضطراری به گونۀ عادی جریان خواهد داشت.»

با وضع این محدودیت، قرنطینه هرات که از هفته گذشته آغاز شده است، جدی‌تر خواهد شد. درحال حاضر افزون بر هرات، ولایت کابل و جوزجان نیز قرنطینه شده است. محدودیت بر گشت‌وگذار در این ولایت‌ها پس از آن وضع شده است که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور نزدیک به 200 نفر رسیده است.

پس از هرات با ۱۴۳ مورد مثبت ویروس کرونا «کووید 19» کابل دومین ولایتی است که بیش‌ترین واقعات مثبت ویروس کرونا را ثبت دارد.