2277461-880x541

پسر جوانی در غور به جرم فراردادن معشوقه‌اش کشته شد

عاطفه غفوری

24 March 2020

مسئولان محلی ولایت غور از قتل یک پسر جوان در روستای قلعه تیمور این ولایت خبر می‌دهد. مسوولان محلی جرم این پسر جوان را «فرار دادن معشوقه‌اش» عنوان می‌کنند و می‌گویند این رویداد صبح روز سه‌شنبه، پنجم حمل رخ داده است.

عارف عابر، سخنگوی والی غور در صحبت با خبرگزاری نشانه گفت، این قتل از سوی بسته‌گان معشوقه این جوان صورت گرفته است. سخنگوی والی غور افزود، عاملان این قتل فراری هستند و پولیس ولایت غور تلاش دارد هرچه زودتر عاملان این قتل را بازداشت و به پنجه قانون بسپارد.

هرچند مسوولان محلی ولایت غور نام و جزییات بیش‌تر فرد مقتول را فاش نمی‌کنند، اما خاطرنشان می‌سازند که این قتل در روستای قلعه تیمور از مربوطات شهر فیروزکوه مرکز این ولایت رخ داده است.

سخنگوی والی غور افزود، معشوقه این فرد مقتول به منظور مصئونیت بیش‌تر به یکی از خانه‌های امن منتقل شده است. آشنایان فرد مقتول می‌گویند که خانواده دختر با ازدواج آنان راضی نبوده و از همین رو، این پسر جوان تصمیم گرفته است که معشوقه‌اش را فرار بدهد.

با این همه، این نخستین باری نیست که یک پسر جوان به دلیل فرار دادن یک دختر در ولایت غور به قتل می‌رسد. از این پیش نیز پسران و دختران جوان به اتهام داشتن رابطه با همدیگر از سوی باشنده‌گان محل و یا از سوی گروه طالبان محاکمه صحرایی شده اند.

از سویی‌هم، غور در غرب کشور از ولایت‌هایی است که باشنده‌گان آن توجه‌ کم‌تری به آزادی زنان دارند.