سخنگوی پنتاگون

پنتاگون از طالبان می‌خواهد به میز گفت‌وگو برگردند

neshananews

30 June 2021

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) با انتقاد از سطح بلند خشونت‌ها در افغانستان می‌گوید که طالبان باید به میز گفت‌وگوهای مستقیم صلح برگردند. مسوولان این وزارت همچنان از حضور شماری از سربازان امریکایی در افغانستان خبر می‌دهند.
جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا ناوقت دیروز (سه‌شنبه، هشتم سرطان) در یک نشست خبری در واشنگتن از افزایش خشونت‌ها در افغانستان انتقاد کرده است.
آقای کربی می‌گوید، چیزی که ما می‌خواهیم، بازگشت طالبان به میز گفت‌وگو است؛ زیرا میزان خشونت‌ها در افغانستان به شدت افزایش یافته و طالبان باید خشونت‌ها را کاهش دهند.
آقای کربی همچنان در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر ادامۀ حضور شماری از سربازان امریکایی در افغانستان پس از یازدهم سپتمبر می‌گوید که شماری از این نیروها در کابل حفظ خواهند شد.
سخنگوی وزارت دفاع امریکا اما تعداد این نظامیان امریکایی را مشخص نساخته است. آقای کربی خاطرنشان می‌سازد که این نیروها به هدف حفاظت از دیپلمات‌ها و حفظ روابط امریکا با نظامیان افغانستان در این کشور حفظ می‌شوند.
این در حالی است که شبکۀ تلویزیونی «سی.ان.ان» به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده است که یک هزار نیروی امریکایی برای حفاظت از دیپلمات‌های امریکایی و میدان هوایی کابل پس از یازدهم سپتمر در افغانستان باقی خواهند ماند.