قاچاق مواد مخدر بازداشت

پنج‌ تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در سرپل بازداشت شدند

neshananews

02 May 2021

مسوولان امنیتی از بازداشت پنج نفر به اتهام قاچاق ۱۸۶ کیلوگرام مواد مخدر در ولایت سرپل خبر می‌دهند. مسوولان امنیتی احتمال می‌دهند که قاچاق‌بران قصد داشتند این محمولۀ بزرگ مواد مخدر را از شهر سرپل به ترکمنستان انتقال دهند.

مل پاسوال محمد فقیر جوزجانی، فرمانده پولیس سرپل امروز (یک‌شنبه، دوازدهم ثور) در صحبت با رسانه‌ها می‌گوید که این پنج نفر به اتهام قاچاق و نگهداری ۱۲۳ کیلوگرام هرویین و ۵۳ کیلوگرام شیشه از سوی کارمندان مدیریت مبارزه با مواد مخدر فرماندهی سرپل بازداشت شده‌اند.

فرمانده پولیس ولایت سرپل اضافه می‌کند که دو تن از این متهمان باشنده‌گان ولایت بادغیس و سه تن دیگر آنان باشنده‌گان ولایت سرپل هستند. آقای جوزجانی می‌افزاید که این مقدار مواد مخدر در یک خانۀ رهایشی در مرکز ولایت سرپل نگهداری می‌شد. به گفتۀ آقای جوزجانی، پیش‌ از این‌ که متهمان این مواد را از سرپل بیرون ببرند، از سوی پولیس بازداشت شده‌اند. او علاوه می‌کند که پروندۀ این متهمان زیر بررسی پولیس قرار دارد.

نورآغا فیضی، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت سرپل به خبرگزاری نشانه می‌گوید که امسال سه تن دیگری نیز به اتهام فروش مواد مخدر در شهر سرپل از سوی پولیس بازداشت شده‌اند.

در سال گذشتۀ خورشیدی شماری از نماینده‌گان شورای ولایتی سرپل نگرانی خود را از افزایش کشت و برداشت کوکنار در مناطق زیر حاکمیت طالبان در این ولایت ابراز کرده‌اند. حدود یک هفته پیش فرماندهی پولیس ولایت سرپل حدود بیش از یک‌ تُن مواد مخدر را در این ولایت به آتش کشیده است.