کودکان زخمی

پنج کودک در فاریاب بر اثر انفجار ماین کنار جاده‌یی زخمی شدند

neshananews

16 November 2020

مسوولان امنیتی در ولایت فاریاب می‌گویند که پنج کودک در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب در نتیجۀ انفجار یک ماین کنار جاده‌یی زخمی شده‌اند.

محمد کریم یورش، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این رویداد شام دیروز (یک‌شنبه، 25 عقرب) در روستای جورلق از مربوطات ولسوالی قیصار ولایت فاریاب اتفاق افتاده است. آقای یورش اضافه می‌کند که این کودکان هنگام عبور از جاده با ماین کنار جاده‌یی برخورد کرده‌اند.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب توضیح می‌دهد که این کودکان پس از انفجار به شفاخانۀ مرکزی شهر میمنه منتقل شده‌اند و وضعیت یکی از این کودکان وخیم گزارش شده است. آقای یورش خاطرنشان می‌سازد که ماین کنارجاده‌یی از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان به هدف ضربه زدن به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در روستای جورلق کارگذاری شده بود. او تاکید می‌کند که بیش‌ترین قربانیان انفجار ماین‌های کنار جاده‌یی در فاریاب را افراد ملکی، زنان، کودکان و کهن‌سالان تشکیل می‌دهند.

گروه طالبان اما تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند. این در حالی است که در هفتۀ گذشته نیز انفجار یک موتربمب در ولسوالی آلمار ولایت فاریاب ده کشته و زخمی برجای گذاشت.