کلاشینکوف

پولیس بغلان از انتقال 8 میل سلاح به گروه طالبان جلوگیری کرد

مقام‌های امنیتی بغلان می‌گویند که پولیس این ولایت 8 میل سلاح نوع کلاشینکوف را که قرار بود به گونۀ قاچاقی به گروه طالبان انتقال داده شود، بامداد امروز (چهارشنبه، یازدهم سرطان) کشف و ضبط کرده و از انتقال آن جلوگیری کرده است.

محمدویس صمیمی، فرمانده پولیس بغلان می‌گوید که بر اثر سعی و تلاش مدیریت ضد تروریسم فرماندهی پولیس این ولایت و همکاری ریاست امنیت ملی در این ولایت 8 میل سلاح کلاشینکوف که در یک موتر نوع «سراچه» از ولسوالی قره‌باغ ولایت کابل بارگیری شده بود و قرار بود برای مخالفان مسلح دولت در بغلان انتقال شود، در کمربند امنیتی «شمرق» کشف و ضبط شده است. به گفتۀ فرمانده پولیس بغلان، در پیوند به این قضیه یک موتر سراچه با دو نفر مظنون از سوی پولیس بازداشت شده‌اند.

 مسوولان امنیتی ولایت بغلان می‌گویند که گروه طالبان برای تمویل و تجهیز گروه‌های زیر فرمان‌شان از قاچاق‌چیان سلاح و مافیای مواد مخدر استفاده می‌کنند و پولیس این ولایت همۀ تدابیر امنیتی را جهت جلوگیری از قاچاق سلاح و مواد مخدر روی دست گرفته است. به سخن آنان، با افزایش ایست‌های بازرسی و گزمه‌های شهری در این ولایت توانسته‌اند از افزایش جرم‌های جنایی و قاچاق سلاح و مواد مخدر جلوگیری کنند.