مواد انفجاری

پولیس جوزجان: از یک انفجار خونین در جوزجان جلوگیری شد

neshananews

07 July 2020

مسوولان امنیتی ولایت جوزجان می‌گویند که پولیس شبرغان با کشف هفت‌ سیر مواد خام انفجاری و خنثاسازی یک ماین‌ بشکه‌یی از یک انفجار بزرگ و خونین در این ولایت جلوگیری کرده است.

عبدالواحد وجدان، فرمانده پولیس ولایت جوزجان امروز (سه‌شنبه، هفدهم سرطان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «قرار گزارش‌های پولیس جوزجان، این محمولۀ مواد خام و ماین بشکه‌یی آماده از ولسوالی چمتال ولایت بلخ به شهر شبرغان آورده شده بود.» آقای وجدان می‌افزاید که این مواد خام برای ساخت مواد انفجاری و ماین‌های کنار جاده‌یی به کار می‌رود.

افرادی که این مواد را به ولایت جوزجان انتقال داده‌اند هنوز مشخص نشده است. مسوولان امنیتی ولایت جوزجان خاطرنشان می‌سازند که مخالفان مسلح دولت در این اواخر بیش‌تر به ماین‌گذاری‌ در کنار جاده‌ها روی آورده‌اند. به سخن فرمانده پولیس این ولایت، طالبان به خاطر وحشت‌افزایی از تکتیک‌های ماین‌گذاری در محلات عمومی و ساختمان‌های دولتی کار می‌گیرند.

بر اساس گزارش‌های امنیتی، پولیس جوزجان در یک ماه گذشته دو حلقۀ ماین جاسازی شده را از محلات عمومی در شهر شبرغان، مرکز این ولایت کشف و خنثا کرده ‌است. همچنان روز گذشته مسوولان امنیتی جوزجان از کشف و خنثا کردن شش حلقه ماین کنار جاده‌یی در ولسوالی قرقین این ولایت خبر داده‌اند.