6789678967896798

پولیس فاریاب: طالبان فرزند یک سرباز نیروهای دولتی را لت‌وکوب کرده‌اند

neshananews

02 August 2021

مسوولان امنیتی در فاریاب می‌گویند که طالبان یک کودک دوازده ساله را به دلیل این ‌که پدرش در صفوف نیروهای امنیتی وظیفه اجرا می‌کند، لت‌وکوب کرده‌اند. به گفتۀ آنان، پدر این کودک در شهر میمنه حضور دارد و خانواده‌اش در ولسوالی شیرین‌تگاب زنده‌گی می‌کردند.

این رویداد در منطقۀ زیر حاکمیت طالبان در روستای «کوه‌ صیاد» در ولسوالی شیرین‌تگاب ولایت ولایت فاریاب اتفاق افتاده است. روح‌الله خلیل اوغلو، فرمانده پولیس فاریاب امروز (دوشنبه، یازدهم اسد) می‌گوید که جنگ‌جویان طالبان این کودک دوازده ساله را حدود 100 شلاق زده‌اند.

آقای خلیل اوغلو اضافه می‌کند که این کودک به دلیل این ‌که پدرش در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور خدمت می‌کند، مورد ضرب و شتم طالبان قرار گرفته است. فرمانده پولیس ولایت فاریاب علاوه می‌کند که در حال حاضر این کودک در شفاخانۀ مرکزی شهر میمنه زیر درمان قرار دارد.

سید شیرآغا، پدر این کودک دوازده ساله می‌گوید که طالبان از این پسر خردسال خواسته‌اند که سلاح پدرش را به آنان تحویل دهد. شیرآغا خاطرنشان می‌سازد که او پیش از این سلاحش را در ولسوالی شیرین‌تگاب به طالبان تسلیم کرده و به شهر میمنه آمده است.

با این ‌حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان این موضوع را رد می‌کند و توضیح می‌دهد که این رویداد به دلیل مشکلات خانواده‌گی رخ داده است. ذبیح‌الله مجاهد می‌افزاید که این کودک از سوی کاکایش لت‌وکوب شده؛ نه از سوی جنگ‌جویان طالبان. آن ‌چنانی که آقای مجاهد بیان می‌کند، کاکای این کودک از سوی طالبان بازداشت شده و در ولسوالی شیرین‌تگاب ولایت فاریاب زیر بررسی است.