ولسوالی فرخار

چندین روستا در ولسوالی فرخار تخار از تصرف طالبان بیرون شدند

neshananews

05 June 2021

مسوولان امنیتی در تخار از پاک‌سازی چندین روستا در ولسوالی فرخار این ولایت خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان، افزون بر عقب زدن حمله‌های تهاجمی طالبان بر روستای سنگ آتش، روستاهای اطراف آن نیز از تصرف طالبان بیرون شده‌اند.

اکرام‌الدین سریع، فرمانده پولیس ولایت تخار می‌گوید که روستای سنگ‌آتش در ولسوالی فرخار و روستاهای اطراف آن پس از دو روز درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان بامداد امروز (شنبه، پانزدهم جوزا) به گونۀ کامل از وجود طالبان پاک‌سازی شده است.

آقای سریع می‌افزاید که در این درگیر‌ی‌ها به جنگ‌جویان طالبان تلفات سنگینی وارد شده است. او اما آمار مشخصی از تلفات طالبان ارایه نمی‌کند. آقای سریع همچنان دربارۀ تلفات احتمالی به نیروهای امنیتی چیزی نمی‌گوید.

فرمانده پولیس ولایت تخار خاطرنشان می‌سازد که هم‌اکنون نیروهای مشترک امنیتی در حال تلاشی خانه‌های رهایشی و جاهای مشکوک در روستای سنگ آتش و روستاهای اطراف آن هستند.

مقام‌های امنیتی در تخار می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان با افزایش حمله‌های تهاجمی بر بخش‌هایی از ولسوالی فرخار تلاش دارند جغرافیای جنگی خود را گسترش دهند و حلقۀ محاصره را بر مناطق مرکزی این ولایت تنگ‌تر سازند.