حمله هوایی ارتش

چهارده جنگ‌جوی طالبان در حملۀ نیروهای هوایی ارتش در جوزجان کشته شدند

neshananews

29 June 2020

مسوولان محلی ولایت جوزجان می‌گویند که در حملۀ هوایی نیروهای نظامی کشور در ولسوالی خم‌آب این ولایت چهارده جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده و هفت جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

عبدالمعروف آذر، سخنگوی والی جوزجان در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این حمله هنگامی صورت گرفت که گروهی از جنگ‌جویان طالبان شب گذشته (یک‌شنبه، هشتم سرطان) بالای پاسگاه‌های امنیتی در روستای «چاشت بابه» در ولسوالی خم‌آب حمله کردند. به سخن او، این اقدام طالبان با حملات هوایی نیروهای مسلح ارتش مهار شده است. در نتیجۀ این حملۀ طالبان، چهارده جنگ‌جوی این گروه کشته شده و هفت جنگ‌جوی دیگر آنان زخمی شده‌اند.

سخنگوی والی جوزجان می‌افزاید که در پایان درگیری یک مقدار مهمات جنگی و وسایط نقلیۀ طالبان نیز به دست نیروهای امنیتی کشور افتاده است. آقای آذر خاطرنشان می‌سازد که در این درگیری یک سرباز امنیتی جان باخته و دو سرباز دیگر زخم برداشته‌اند. به گفتۀ او، در این درگیری به افراد ملکی آسیب وارد نشده است. گروه طالبان تاکنون دربارۀ رویداد شب گذشته به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.

روز گذشته انجینیر احمد، ولسوال خم‌آب تأیید کرده است که شنبه‌شب (هفتم سرطان) گروهی از جنگ‎جویان طالبان در یک حملۀ تهاجمی سه روستای این ولسوالی را تصرف کرده‌اند.