IMG-20201103-WA0064

چهار تن در هرات به اتهام آدم ربایی به حبس محکوم شدند

neshananews

03 November 2020

دادگاه ابتدایی شهری هرات چهارتن از متهمان پروندۀ اختطاف و شکنجه یک صراف در این ولایت را مجموعا به 61 سال حبس محکوم کرد.

مسوولان ریاست دادگاه ابتدایی شهری هرات می گویند، این افراد حدود دو ماه پیش پس از اختطاف یک صراف از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند و فرد اختطاف شده نیز نجات یافت.

در جلسۀ علنی این دادگاه، پرونده‌های چهار متهم آدم ربایی مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام قاضی ضیاألحق ضیأ، رییس دادگاه ابتدایی شهری هرات رای خود را صادر کرد.

بر اساس تصمیم دادگاه ابتدایی شهری هرات، یک تن از متهمان این پروند به اتهام طراحی دو فقره اختطاف، ضرب و جرح، جعل سند و استفاده از موتر غیرقانونی به 30 سال حبس محکوم شد.

دو متهم دیگر این پرونده نیز به اتهام همکاری در اختطاف و جعل سند هر کدام به تحمل 24 سال حبس از سوی دادگاه شهری هرات محکوم به مجازات شدند.

رییس دادگاه ابتدایی شهری هرات اما آخرین فرد متهم به همکاری در اختطاف حمیدالله یک تن از صرافان هرات را به هفت سال زندان محکوم کرد.

این دادگاه همچنان حکم تعقیب هشت متهم دیگر این پرونده را که موفق به فرار شده‌اند صادر کرد و از نیروهای امنیتی خواست تا هرچه زودتر عاملان این رویداد بازداشت شوند.

هیات قضایی در این جلسه اعلام کرد که حکم دادگاه نهایی نیست و حق استیناف خواهی متهمان این پرونده همچنان محفوظ است.

این نخستین دادگاه علنی متهمان به آدم ربایی در هرات پس از موج تازه و نگران کننده آدم ربایی در این ولایت است.

به باور شماری از مردم، عدم تعقیب و پیگیری عاملان پرونده آدم ربایی در هرات بر افزایش موارد ناامنی و جرایم جنایی در این ولایت تاثیر گذار بوده است.