غور

چهار سرباز کوماندو و دوازده جنگ‌جوی طالبان در غور کشته شدند

neshananews

25 July 2020

مسوولان امنیتی در ولایت غور از دفع حملۀ گستردۀ طالبان بر یکی از پاسگاه‌های نیروهای نظم عامه در مرکز این ولایت خبر می‌دهند. به سخن آنان، در این دفع حمله چهار سرباز کوماندو جان باخته و دوازده جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

محمود اندرابی، فرمانده لوای سوم نیروهای نظم عامه در غور می‌گوید که این رویداد شب گذشته (جمعه، سوم اسد) در منطقۀ «خارستان» در غرب شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور اتفاق افتاده است. آقای اندرابی می‌افزاید که در نتیجۀ درگیری میان دو طرف، چهار کوماندوی نظم عامه جان باختند و چهار تن دیگر آنان زخم برداشتند.

به گفتۀ او، در پی هجوم طالبان بر این پاسگاه سه نیروی دیگر نظم عامه ناپدید شده‌اند و دو تانک این نیروها نیز به دست طالبان افتاده است.

فرمانده لوای سوم نیروهای نظم عامه در غور همچنان از کشته شدن دست کم دوازده جنگ‌جوی گروه طالبان در این رویداد خبر می‌دهد. گروه طالبان تاکنون در پیوند به این رویداد اظهار نظری نکرده‌اند.

در جریان یک هفتۀ پسین، این دومین حملۀ طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در این منطقه است. سه روز پیش نیز در پی حملۀ طالبان بر این پاسگاه، دو سرباز کوماندوی نظم عامه جان باختند و پنج سرباز دیگر این قطعه زخمی شدند.

مسوولان امنیتی می‌گویند که اکنون وضعیت امنیتی در منطقه به حالت عادی برگشته است.