زنان

کارزار فعالان مدنی زن در بخش‌ آگاهی‌دهی از کرونا در جوزجان

شماری از فعالان مدنی زن در یک حرکت مدنی شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان را ضدعفونی کردند. این زنان امروز شنبه، سیزدهم ثور برای شماری از نیازمندان ماسک و دست‌کش نیز توزیع کردند. آنان می‌گویند که هدف‌شان از این اقدام، آگاهی‌دهی بیش‌تر مردم از روش‌های پیش‌گیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا و رعایت قرنطینۀ خانه‌گی می‌باشد.

مریم همدرد، یکی از فعالان مدنی جوزجان در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «حالا زمانش رسیده است که ما به معنای واقعی وظیفۀ مدنی خود را انجام دهیم و در پهلوی دولت خود ایستاده شویم و به شهروندان آگاهی بدهیم.» همچنان راضیه فرهمند، یکی دیگر از این فعالان مدنی می‌گوید: «ما امروز در پهلوی این‌که مواد بهداشتی تهیه کردیم، برگه‌های آگاهی‌دهی را نیز در بخش‌هایی از شهر توزیع کردیم تا بیش‌تر با عکس و متن برای شهروندان از خطرات ویروس کرونا اگاهی‌دهی کنیم.»

از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون زنان زیادی در ولایت جوزجان در بخش آگاهی‌دهی و کمک‌رسانی‌ به نیازمندان اقدام کرده‌اند. از این میان، ملالی مبارز، معاون مرکز آموزشی «لینکلن» هفته سه‌ بار برنامه‌های آگاهی‌دهی را از طریق شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌کند. همچنان خجسته تلاش، رییس محیط زیست ولایت جوزجان نیز همه‌روزه در بخش توصیه‌های بهداشتی برای کارخانه‌داران، شیرینی‌پزی‌ها و نانوایی‌ها مشوره می‌دهد.

عبدالمعروف آذر، مسوول رسانه‌یی مقام ولایت جوزجان می‌گوید: «اقدام اخیر فعالان مدنی به ویژه زنان ولایت جوزجان در قسمت همکاری با دولت در بخش آگاهی‌دهی و توزیع کمک به نیازمندان ستودنی‌ است. این اقدام می‌تواند یک اندازه بار سنگین مسوولیت را از شانه‌های دولت کم کند.»

این در حالی‌ است که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت جوزجان در حال افزایش است. وزارت صحت عامۀ کشور امروز (شنبه، سیزدهم ثور) از ثبت شانزده واقعۀ مثبت ویروس کرونا در این ولایت خبر داد. با این شانزده مورد تازه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ولایت جوزجان به 32 مورد، افزایش یافت. در این میان 3 داکتر و 5 کارمند صحی نیز شامل هستند.