کرزی

کرزی: مذاکرات جدی صلح به زودی آغاز می‌شود

neshananews

13 July 2021

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور می‌گوید که گفت‌وگوهای جدی صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان به زودی آغاز می‌شود.

آقای کرزی امروز (سه‌شنبه، 22 سرطان) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که افغانستان به زودی از وضعیت جاری عبور خواهد کرد. آقای کرزی می‌افزاید که گفت‌وگوهای جدی صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان در روزهای نزدیک در قطر آغاز خواهد شد. او اما تاریخ دقیق آغاز این گفت‌وگوها را مشخص نمی‌سازد.

رییس‌جمهور پیشین کشور از دولت و گروه طالبان می‌خواهد که به درگیری‌ها پایان دهند و تلاش‌های خود را برای تأمین صلح در کشور به خرج دهند. آقای کرزی خطاب به طالبان می‌گوید که از ادامۀ جنگ و تخریب زیربناهای کشور دست بردارند. او همچنان خواستار حفظ ساختار نظام سیاسی در کشور است.

رییس‌جمهور پیشین کشور تصریح می‌کند که اردوی ملی و نهادهای امنیتی کشور به بسیار سختی روی پای خود ایستاده‌اند و این نیروها باید در هر حالت حفظ شوند.

این اظهارات آقای کرزی در حالی مطرح می‌شود که میزان خشونت‌ها از دو ماه به این‌سو در کشور شدت گرفته است. به تازه‌گی اما تلاش‌هایی در پیوند به صلح به راه افتاده است. هیأت‌های اعزامی دولت افغانستان و گروه طالبان هفتۀ پیش در تهران دیدار کردند و نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان نیز به تازه‌گی وارد قطر شده است.