غزنی

کشته شدن ۱۵جنگ‌جوی گروه طالبان در غزنی

neshananews

02 July 2020

وزارت دفاع ملی از درگیری‌های مسلحانۀ نیروهای امنیتی با جنگ‌جویان گروه طالبان در ولایت غزنی خبر داده است. در این درگیری‌ها و بر اثر انداخت‌های متقابل نیروهای امنیتی پانزده جنگ‌جوی طالبان کشته شده و یازده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع در خبرنامه‌یی تصریح می‌کند که گروهی از جنگ‌جویان طالبان دیروز (چهارشنبه، یازدهم سرطان) در ساحات «نوغی» و «عاشق‌وال» از مربوطات مرکز ولایت غزنی بالای مواضع نیروهای امنیتی حملات تهاجمی را آغاز کردند. به نقل از خبرنامه، حملات طالبان از سوی نیروهای امنیتی عقب زده شده و در نتیجۀ آن به شمول «چهار شهروند پاکستانی و سه شهروند اوزبیکستانی» ۱۵ جنگ‌جوی طالبان کشته شده و یازده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

در خبرنامۀ وزارت دفاع ملی آمده است که در نتیجۀ دفع حملات طالبان یک عراده موتر کرولا، یک موترسایکل، دو قبضه راکت دوربین‌دار، یک میل توپ ۷۲ ملی متری، یک آلۀ دید شب، چهار میل درازنوف و یک اندازه مهمات جنگی دیگر این گروه نیز از بین برده شده است.

این درحالی است که اخیراً نگرانی‌ها از احتمال حملۀ طالبان بر ولایت غزنی افزایش یافته است. مسوولان محلی این ولایت اما دو روز پیش (سه‌شنبه، دهم سرطان) اعلام کردند که تدابیر لازم امنیتی در ولایت غزنی روی دست گرفته شده است.