2286953-880x541-880x541-880x541

کشف محمولۀ بزرگ مواد انفجاری در هرات

neshananews

30 March 2020

وزارت امور داخله از کشف و ضبط یک محمولۀ بزرگ مواد انفجاری در ولسوالی غوریان ولایت هرات خبر داده است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله در صحبت با خبرگزاری نشانه گفت که بامداد امروز یک موتر حامل حدود چهار هزار کیلوگرام مواد انفجاری از سوی پولیس ولایت هرات در ولسوالی غوریان این ولایت کشف و ضبط شده است.

آقای آرین نوعیت این مواد انفجاری را «امونیم نایتریت» عنوان کرد و گفت این مواد انفجاری در یک موتر «مازدا» جاسازی شده بود. سخنگوی وزارت امور داخله افزود که نیروهای عملیات قطعات ویژه پولیس هرات موفق به کشف و ضبط این مواد شده اند.

طارق آرین می‌گوید که گروه‌های تروریستی در کشور از این مواد، در طراحی و سازماندهی حملات تروریستی و ساخت ماین‌های کنار جاده، استفاده می‌کنند. بر بنیاد صحبت‌های آقای آرین، با کشف این محموله از ده‌ها رویداد تروریستی در بخش‌هایی از ولایت هرات جلوگیری شده است.

بر اساس گزارش مسوولان پولیس هرات، رانندۀ موتر حامل این مواد انفجاری بازداشت شده است. این محموله از روستای «گَنَک» ولسوالی غوریان کشف شده است. این روستا در جنوب ولسوالی غوریان از مراکز مهم طالبان در چند سال پسین بوده است.

ولسوالی غوریان در غرب ولایت هرات و هم سرحد با ایران است. این ولسوالی همچنان از مسیرهای اصلی ترانزیت و قاچاق مواد مخدر به ایران شمرده می‌شود.