کمک

کمک غذایی برای خانواده‌های نیازمند هنگام قرنطینه در کابل

یک موسسۀ غیردولتی برای 250 خانوادۀ نیازمندی که در شهر کابل در قرنطینه به سر می‌برند، مواد غذایی توزیع کرد. مسوولان این موسسه می‌گویند که بنابر بررسی که آنان انجام داده‌اند در گام نخست برای 250 خانوادۀ‌ نیازمند که زیر خط فقر زنده‌گی می‌کنند، مواد خوراکی توزیع شده است. آنان هدف از این اقدام‌شان را تشویق موسسه‌های غیردولتی دیگر و بازرگانانی عنوان می‌کنند که در کابل فعالیت دارند.

نعمت‌الله باذل، رییس موسسۀ «پُل برای صلح» امروز (شنبه، سوم جوزا) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «این مواد خوراکی برای 250 خانواده‌یی که در مناطق مختلف کابل بودوباش دارند، توزیع شد.» آقای باذل اضافه می‌کند که روند کمک‌‌رسانی برای نیازمندانی که ضرورت به غذا دارند، همچنان ادامه خواهد داشت.»

در همین حال، شماری از افرادی که از این کمک‌ها مستفید شده‌اند، از ادامۀ کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند استقبال می‌کنند. سکینه، باشندۀ کابل می‌گوید: «جنگ و ناامنی سبب شد که ما از ولایت کندز فرار کنیم و به کابل بیایم و حالا در شهر کهنۀ کابل زنده‌گی می‌کنیم.» خانم سکینه می‌افزاید که شوهرش را در جنگ کندز از دست داده است و حالا با سه فرزندش در یک خانۀ خامه زنده‌گی می‌کند.

این خانم که پیش از شیوع ویروس کرونا بولانی فروشی می‌کرد، اکنون می‌گوید که خانواده‌اش با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

گزارش سالانۀ وزارت امور مهاجرین و همچنان آمارهای کمیسیون مستقل حقوق بشر نشان می‌دهند که نزدیک به یک میلیون نفر که تقریباً نیمی از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند، در نتیجۀ ادامۀ جنگ، ناامنی و درگیری‌ها از مناطق مختلف کشور بی‌جا شده‌اند. شماری از این خانواده‌های بی‌جاشده با کودکان‌شان در وضعیت نگران‌کننده‌‌یی در کابل زنده‌گی می‌کنند.