دزدان جوزجان

گروهی از دزدان مسلح در شبرغان بازداشت شد

neshananews

21 June 2020

مسوولان امنیتی ولایت جوزجان می‌گویند که پولیس یک گروهی از دزدان مسلح را در شهر شبرغان، مرکز این ولایت بازداشت کرده‌ است.

عبدالواحد وجدان فرمانده پولیس ولایت جوزجان در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «نیروهای امنیتی طی یک عملیات ویژه چهار دزد را در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان بازداشت کرده‌اند.» آقای وجدان می‌افزاید که ماه گذشته یک گروهی شش نفری از چندین دکان در شهر شبرغان دزدی کرده و فرار کرده بودند، اما پولیس این ولایت موفق شده است که چهار عضو این گروه را بازداشت کند. تاکنون اما خبری از دو عضو دیگری این باند رهزنان مسلح، نیست.

فرمانده پولیس جوزجان می‌گوید که این افراد در بررسی‌های ابتدایی به جرم‌شان اعتراف کرده‌اند و به زودی  پرونده‌های‌شان به دادستانی فرستاده خواهد شد. به سخن آقای وجدان، این گروه نه تنها در جوزجان، بلکه در ولایت‌های فاریاب، سرپل و بلخ نیز به رهزنی‌های مسلحانه می‌پرداخت.

این درحالی است که حدود یک ماه پیش چهار مورد سرقت مسلحانه در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان و در نزدیکی ساختمان مقام ولایت و خانۀ فرمانده امنیه ولایت جوزجان اتفاق افتاد. در پی این سرقت‌های زنجیره‌‌یی، موجی از انتقادها متوجه مسوولان امنیتی ولایت جوزجان شد.