برنامۀ پاسخ‌دهی بدخشان

گزارش یک‌ساله از کارکردهای حکومت محلی در بدخشان

neshananews

11 February 2021

حکومت محلی بدخشان در برنامه‌یی زیر نام «پاسخ‌دهی حکومت به ملت» از کارکرد یک ساله‌اش در این ولایت به مردم گزارش داده است. مسوولان محلی مبارزه با ناامنی و تطبیق پروژه‌های انکشافی را از دستاورد‌های عمدۀ خود در سال روان خورشیدی توصیف می‌کنند.

مسوولان محلی امروز (پنج‌شنبه، 23 دلو) در این برنامه از پیشرفت‌ها، دستاوردها و دشواری‌های کاری‌شان در درازای یک سال گذشته در حضورداشت نماینده‌گان شورای ولایتی، نهادهای مدنی، بزرگان محل و باشنده‌گان مرکز و ولسوالی‌های این ولایت گزارش خود را ارایه کردند.

محمد ذکریا سودا، والی بدخشان می‌گوید که در سال روان خورشیدی حکومت محلی در زمینۀ تأمین امنیت و مبارزه با ناامنی‌ها دستاوردهای چشم‌گیری داشته است. به سخن او، پس‌گیری ولسوالی‌های وردوج، یمگان و بخش‌هایی از ولسوالی جرم این ولایت از تصرف طالبان و عقب‌زدن ده‎‌ها حملۀ تهاجمی این گروه از عمده‌ترین دستاوردهای نیروهای امنیتی در این ولایت شمرده می‌شوند.

والی بدخشان با اشاره به دستاوردهای حکومت محلی بدخشان در بخش‌های انکشافی می‌افزاید که در جریان سال روان خورشیدی به تعداد 374 پروژه در بخش‌های گوناگون به ارزش 11 میلیارد و 849 میلیون و 400 هزار افغانی تطبیق شده است. به سخن او، از این میان بیش از 172 پروژه به ارزش نزدیک به چهار میلیون افغانی توسط دولت و به تعداد ۲۰۲ پروژۀ دیگری به ارزش نزدیک به 8 میلیارد افغانی توسط موسسه‌های ملی و بین‌المللی تطبیق شده‌اند.

مسوولان محلی بدخشان خاطرنشان می‌سازند که این برنامه را به منظور شفافیت، حساب‌دهی، پاسخ‌دهی و تمرین روند حکومت‌داری خوب برگزار کرده‌اند تا از این طریق بتوانند حلقۀ ارتباط میان ملت و حکومت را به منظور دست‌یابی به توسعۀ پایدار تنگ‌تر بسازند.