کوثر دانش

یوناما حمله بر مرکز آموزشی «کوثر دانش» را جنایت جنگی خواند

neshananews

25 October 2020

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) حملۀ انتحاری بر یک مرکز آموزشی در غرب کابل را جنایت جنگی می‌خواند؛ حمله‌یی که بیش از 60 کشته و زخمی برجای گذاشته است.

این نهاد امروز (یک‌شنبه، چهارم عقرب) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که حملۀ انتحاری عصر دیروز بر مرکز آموزشی «کوثر دانش» مصداق آشکار جنایت جنگی است.

این در حالی است که حوالی ساعت 4:30 عصر دیروز یک مهاجم انتحاری مرکز آموزشی «کوثر دانش» در ساحۀ پل خشک از مربوطات حوزۀ سیزدهم امنیتی شهر کابل را هدف قرار داد. آمارهای رسمی نشان‌ می‌دهد که در نتیجۀ این حملۀ انتحاری دست‌کم 15 نفر کشته شده و بیش از 50 تن دیگر زخمی شده‌اند. بیشتر قربانیان این رویداد را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

گروه داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

با این حال، یوناما این حمله را محکوم می‌کند و از نهادهای امنیتی کشور و جامعۀ جهانی می‌خواهد که برای پیگیری عاملان این حمله اقدام کنند.

این نهاد همچنان خطاب به گروه طالبان و حکومت افغانستان می‌گوید که غیرنظامیان در کشور اخیراً شرایط خشونت‌باری را سپری می‌کنند. در خبرنامۀ یوناما آمده است که طرف‌های جنگ باید برای کاهش خشونت‌ها تلاش‌های‌شان را دو برابر بسازند.

این در حالی است که افزون بر کابل خشونت‌ها در ولایت‌های تخار، هلمند، غور، میدان وردک و ولایت‌های دیگر نیز افزایش یافته است. زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان نیز می‌گوید که ایالات متحدۀ امریکا به منظور کاهش خشونت‌ها در افغانستان به طرف‌های جنگ فشار وارد می‌کند.