سرباز امریکایی

یک سرباز امریکایی در ولایت قندهار کشته شد

neshananews

14 July 2020

وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا اعلام کرده است که یک سرباز امریکایی در ولایت قندهار کشته شده است. این وزارت می‌گوید که نام این سرباز کشته شده «جوزف ترنت آلبا» است.

در خبرنامۀ وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا آمده است که این سرباز دو روز پیش (یک‌شنبه، ۲۲ سرطان) در حادثۀ نامرتبط با جنگ کشته شده است و قرار است این رویداد بررسی شود. بر اساس خبرنامۀ وزارت دفاع امریکا، جوزف ترنت آلبا در هنگام مرگ ۲۴ سال عمر داشته است.

 از این پیش، در سیزدهم سرطان امسال نیز وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که یک سرباز این کشور در ولایت فراه کشته شده است. وزارت دفاع امریکا نام این سرباز را «وینسنت سباستین ایبریا» اعلام کرده و گفته که این سرباز 21 سال عمر داشته و در نتیجۀ یک رویداد ترافیکی جان باخته است. بر اساس گزارش‌ وزارت دفاع امریکا در جریان سال روان میلادی ده سرباز ایالات متحده در افغانستان جان باخته‌اند.

پس از امضای موافقت‌نامۀ صلح میان امریکا و طالبان در ماه حوت پارسال، اکنون شمار تلفات نیروهای امریکایی در درگیری‌های مستقیم در افغانستان به صفر رسیده است. زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان نیز امروز در توییتی تأیید کرده است که پس از امضای این موافقت‌نامه هیچ سرباز امریکایی در افغانستان توسط طالبان کشته نشده است.