انفجار ماین خودی

یک سرگروه مشهور طالبان با ۹ تن از افرادش در انفجار ماین تعبیه‌شده خودشان کشته شدند

neshananews

11 August 2020

مسوولان امنیتی در ولایت کندز می‌گویند که یک ماین‌ساز و سرگروه مشهور طالبان با نُه تن از افراد‌اش در انفجار ماین تعبیه شده خودشان در ولسوالی علی‌آباد این ولایت کشته شده‌اند.

دفتر رسانه‌یی فرماندهی پولیس کندز با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که سیف‌الرحمان مشهور به «یک‌شانه» یکی از سرگروه‌های مشهور و از ماین‌سازان ماهر گروه طالبان در کندز با شماری از افرادش حوالی ساعت ۸:۳۰ شب گذشته هنگام جابه‌جایی ماین بشکه‌یی کشته شده‌اند. خبرنامه می‌افزاید که آنان قصد داشتند این ماین بشکه‌یی را به منظور هدف قراردادن نظامیان و مردم ملکی در مسیر شاهراه عمومی کندز – ولسوالی علی‌آباد جاسازی کنند.

مسوولان امنیتی ولایت کندز خاطرنشان می‌سازند که این سرگروه طالبان با افرادش پیش از رسیدن به هدف در منطقۀ «گذر خزانه‌دار» در ولسوالی علی‌آباد قربانی ماین دست‌داشتۀ خودشان شده‌اند. در رویداد شماری از جنگ‌جویان دیگر این گروه نیز زخمی شده‌اند.

هجرت‌الله اکبری، سخنگوی‌ فرماندهی پولیس کندز می‌گوید که میزان خشونت‌ها از سوی طالبان در روزهای پسین افزایش یافته است. به گفتۀ او، افزون بر راه‌اندازی حمله‌های تهاجمی و جاسازی ماین‌های کنار جاده‌یی با ایجاد ایست‌های بازرسی در شاهراه عمومی نیز به مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند.