Empty Hospital Bed in a Ward

یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت سرپل جان باخت  

محمدجان آریا

26 April 2020

مسوولان ریاست صحت عامۀ ولایت سرپل تأیید می‌کنند که یک مرد 37 ساله که حدود 20 روز پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بود، در شفاخانۀ ویژۀ بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت جان باخته است. این مرد بیمار از سه روز به این‌سو، زیر مراقبت صحی قرار داشته و شام دیروز (شنبه، ششم ثور) درگذشته است.

داکتر هارون، مسوول بخش امراض ساری در ریاست صحت عامۀ ولایت سرپل به خبرگزاری نشانه می‌گوید: «بیمار فوت شده، سه روز پیش نسبت شدت بیماری به شفاخانه مراجعه کرده بود که ما نمونۀ آزمایش او را به آزمایشگاه ولایت بلخ فرستادیم، اما متأسفانه شام دیروز پیش از مشخص شدن نتیجۀ آزمایشش درگذشت.» داکتر هارون می‌افزاید که نتیجۀ آزمایش این بیمار امروز (یک‌شنبه، هفتم ثور) مشخص شده است که به ویروس کرونا مبتلا بوده است.

این مرد 37 ساله حدود 20 روز پیش در کابل به ویروس کرونا مبتلا شده بود. جسد او زیر نظارت ریاست صحت عامۀ ولایت سرپل به خاک سپرده می‌شود. بر اساس گزارش مسوولان ریاست صحت عامۀ ولایت سرپل، این نخستین مورد فوتی به سبب ویروس کرونا در این ولایت است. آمارهای این ریاست نشان می‌دهد که تنها فرد مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت، هفتۀ گذشته صحت‌یاب شده و از شفاخانه مرخص شده است. درحال حاضر تنها دو بیمار مشکوک به ویروس کرونا در این ولایت منتظر روشن شدن نتیجۀ آزمایش‌شان هستند.