پهلوان تاجی طالب

یک فرمانده ارشد طالبان با چهار جنگ‌جویش در فاریاب کشته شد

neshananews

15 November 2020

مسوولان امنیتی در ولایت فاریاب می‌گویند که یک فرمانده ارشد گروه طالبان با چهار جنگ‌جویش در ولسوالی خواجه سبزپوش این ولایت از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور کشته شده است. به سخن آنان، چهار جنگ‌جوی دیگر این گروه در جریان درگیری‌های مسلحانه با نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند.

محمدکریم یورش، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب امروز (یک‌شنبه، ۲۵ عقرب) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که تاجی پهلوان، فرمانده ارشد گروه طالبان شب گذشته با افرادش در یک نبرد رو در رو با نیروهای امنیتی و دفاعی در روستای غذاری از مربوطات ولسوالی خواجه سبزپوش این ولایت کشته شده است.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب خاطرنشان می‌سازد که تاجی پهلوان، فرمانده یک گروه ۶۰ نفری طالبان در ولایت فاریاب بود. او علاوه می‌کند که این فرمانده گروه طالبان بیشتر در راه‌اندازی حمله‌های تهاجمی علیه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دست داشت.

این در حالی است که روز گذشته نیز پنج جنگ‌جوی طالبان در یک کمین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در روستای غذاری از مربوطات ولسوالی خواجه سبزپوش ولایت فاریاب کشته شدند. خواجه ‌سبزپوش از ولسوالی‌های ناامن ولایت فاریاب به شمار می‌رود. خواجه سبزپوش همچنان نزدیک‌ترین ولسوالی به شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب است.