ولسوالی قرقین

یک فرمانده قطعۀ سرخ طالبان با هفت سربازش در جوزجان کشته شد

مسوولان محلی ولایت جوزجان می‌گویند که شیخ غلام، فرمانده قطعۀ سرخ طالبان همراه با هفت جنگ‌جوی دیگر این گروه در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در ولسوالی قرقین ولایت جوزجان کشته شده است.

عبدالمعروف آذر، سخنگوی والی جوزجان امروز (یک‌شنبه، هشتم جوزا) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «شب گذشته گروهی از جنگ‌جویان قطعۀ سرخ طالبان بالای پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی قرقین حمله کردند که در نتیجۀ درگیری شیخ غلام با هفت تن از جنگ‌جویانش کشته شده است.» آقای آذر اضافه می‌کند که دوازده جنگ‌جوی دیگر این گروه در نبرد شب گذشته در ولسوالی قرقین زخمی شده‌اند. او اما از تلفات نیروهای امنیتی در این نبرد جزییات ارایه نمی‌کند.

سخنگوی والی جوزجان می‌افزاید که در یک درگیری دیگر شب گذشته در ولسوالی خم‌آب این ولایت پنج عضو قطعۀ سرخ طالبان کشته شده و هفت تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند. معروف آذر خاطرنشان می‌سازد که در هر دو مورد نخست از سوی طالبان حملۀ صورت گرفته است.

در همین حال، انجنیر احمد، ولسوال خم‌آب می‌گوید که در درگیری شب گذشته چهار سرباز امنیتی جان باخته و دو تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. آقای احمد اضافه می‌کند که سه روستای این ولسوالی نیز به دست طالبان سقوط کرده و پنج سرباز امنیتی اسیر طالبان شده‌اند.

این درحالی است که حدود سه ماه پیش نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در یک عملیات مشترک ولسوالی‌های خم‌آب و قرقین ولایت جوزجان را از حضور گروه طالبان پاک‌سازی کردند. این دو ولسوالی در کنار دریای آمو و هم‌مرز با کشور ترکمنستان هستند و به همین خاطر از اهمیت اقتصادی – سیاسی زیادی برخوردارند.