حمله هوایی

یک فرمانده کلیدی طالبان با ۲۲ جنگ‌جویش در زابل کشته شد

neshananews

18 May 2021

وزارت دفاع ملی از کشته شدن اختر، فرمانده کلیدی طالبان در ولایت زابل خبر می‌دهد. این فرمانده طالبان با 22 تن از افرادش در پی حمله‌های هوایی و زمینی ارتش کشته شده است.

وزارت دفاع ملی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ ثور) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که این عملیات نظامی در مربوطات ولسوالی‌های ارغنداب و شاه‌جوی ولایت زابل صورت گرفته است. خبرنامۀ وزارت دفاع ملی می‌افزاید که در این عملیات زمینی و هوایی دست‌کم ده جنگ‌جوی دیگر طالبان زخمی شده‌اند.

در این خبرنامه همچنان آمده است که در جریان عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور یک پناهگاه جنگ‌جویان طالبان نابود شده و مقدار زیادی از سلاح و جنگ‌افزارهای آنان از سوی نیروهای ارتش از بین رفته است.

این نخستین عملیات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور پس از پایان آتش‌بس موقت بر مواضع جنگ‌جویان طالبان در ولسوالی‌های ارغنداب و شاه‌جوی ولایت زابل است.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که با پایان آتش‌بس سه روزه در جریان عید فطر، گروه طالبان و نیروهای دفاعی و امنیتی کشور از حمله‌های تعارضی بر مواضع یک‌دیگر خبر دادند. هرچند وزارت خارجۀ امریکا، سازمان‌های بین‌المللی و کمیسیون حقوق بشر افغانستان از طرف‌های جنگ تقاضا کرده‌اند که دامنۀ خشونت‌ها را کاهش دهند، اما به این خواست تاکنون پاسخ مثبت داده نشده است.