نرسس

یک پرستار با دو عضو خانواده‌اش در فاریاب به ویروس کرونا مبتلا شده است

محمدجان آریا

27 April 2020

مقام‌های محلی ولایت فاریاب از سه واقعۀ مثبت ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در شهر میمنه خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان، این سه مورد تازه شامل یک پرستار شفاخانۀ دولتی و دو عضو خانواده‌اش می‌باشند.

نقیب‌الله فایق، والی فاریاب می‌گوید که یکی از پرستاران شفاخانۀ سه‌صد بستر شهر میمنه با دو عضو خانواده‌اش به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. والی فاریاب می‌افزاید که این سه بیمار مبتلا به ویروس کرونا به تجریدگاه شفاخانۀ ملکی میمنه منتقل شده‌اند. مسوولان ریاست صحت عامۀ ولایت فاریاب همچنان می‌گویند که از اعضای دیگر خانوادۀ این پرستار نیز نمونه گرفته‌اند و منتظر روشن شدن نتیجۀ آنان می‌باشند. جنسیت این پرستار مرد گزارش شده اما جزییات اعضای خانواده‌اش تاکنون مشخص نشده است.

نقیب‌الله فایق، والی فاریاب خاطرنشان می‌سازد که با ثبت این سه رویداد تازۀ ویروس کرونا در فاریاب، شهر میمنه وارد مرحلۀ بحرانی شده است و باشنده‌گان این ولایت باید در کنار رعایت توصیه‌های بهداشتی از گشت‌وگذار غیرضروری در شهر میمنه خودداری کنند.

آقای فایق اضافه می‌کند که احتمال دارد این سه بیمار آلوده به ویروس کرونا در شهر میمنه با ده‌ها فرد دیگر تماس برقرار کرده باشند و از همین رو ویروس کرونا در شهر میمنه وارد مرحلۀ گردش اجتماعی شده است.

با ثبت این سه واقعۀ تازه در فاریاب، شمار موارد مثبت ویروس کرونا در این ولایت به 7 تن رسید.