ده نامزد وزیر

۱۰ نامزد وزیر تازۀ کابینه معرفی شدند

neshananews

31 August 2020

ارگ ریاست جمهوری فهرست ده نامزد وزیر تازۀ کابینه را اعلام کرده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری امروز (دوشنبه، دهم سنبله) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که رییس‌جمهور غنی با صدور فرمان‌های جداگانه، این ده نامزد وزیر را برای کسب رأی به مجلس نماینده‌گان معرفی می‌کند. در این میان بشیراحمد ته‌ینج برای احراز کرسی وزارت کار و امور اجتماعی، نثاراحمد غوریانی برای وزارت صنعت و تجارت، قدرت‌الله ذکی برای وزارت ترانسپورت، معصومه خاوری برای وزارت مخابرات و تکناولوژی معلوماتی معرفی شده‌اند.

همچنان در این فهرست انورالحق احدی به عنوان نامزد وزیر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، محب‌الله صمیم به عنوان نامزد وزیر وزارت سرحدات و قبایل، فضل‌احمد معنوی به عنوان نامزد وزیر وزارت عدلیه، نور رحمان اخلاقی به عنوان نامزد وزیر وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان، عباس بصیر به عنوان نامزد وزیر وزارت تحصیلات عالی و سید سعادت منصور نادری به عنوان وزیر دولت در امور صلح معرفی شده‌اند.

تاکنون مشخص نیست که این نامزد وزیران چه زمانی برای کسب رأی اعتماد به مجلس نماینده‌گان معرفی خواهند شد. همۀ این نامزد وزیران  از چهره‌های نزدیک به عبدالله عبدالله هستند. این نامزد وزیران در حالی از سوی ارگ ریاست جمهوری معرفی شده‌اند که بر اساس توافقی که میان عبدالله عبدالله و محمداشرف غنی دو نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری سال (1397) صورت گرفته است، وزارت‌خانه‌ها و نهادهای کلیدی حکومت میان دو طرف به گونۀ پنجاه – پنجاه تقسیم شده‌اند.